VFK - Vestsjællands fodbolddommerklub

Manden over midten

Mht. den spiller, der i 4-mands indefodbold, så har jeg et spørgsmål til denne.

Hvis den, der spiller over midten, står med den ene fod på modstandernes banehalvdel - der må jo selvflg. ikke være 4 mand på egen banehalvdel - men med foden rager bolden til sig på sit holds banehalvdel uden dog at røre jorden på sit holds banehalvdel, er der så frispark til modstanderne?

Det korte svar er JA !

Er spilleren 4'dje manden skal han blot have en tå over midten, altså på egen banehalvdel og samtidigt have fordel af dette - og det er det at berøre bolden, så er der frispark til modpartien - og samtidigt udvisning af denne spiller til næste scorerede mål.

Om han har foden / tåen i luften eller på jorden har intet at sige !